SEGÍTŐ GONDOLATOK - INTENZÍV KÉRDÉSEKKEL ÉS ÁLLÍTÁSOKKAL

Megnyit számodra olyan ajtókat, melyeken belépve a megoldások is egyszerűbbé válnak. Nevezhetjük egyfajta SORSFORDÍTÓ BESZÉLGETÉSNEK IS.

Célok:

  • a lelki egészség megőrzése és fejlesztése,
  • az előre haladást akadályozó rögzült gondolatok, érzések és viselkedésformák felszabadítása és feloldása,
  • az életet szükségtelenül bonyolító buktatók "leszerelése"
  • lelki tartás és egészséges életfilozófia szerinti működés elérése
  • önbizalom növelése,
  • önértékelés, reális én- és testkép,
  • önérvényesítő (asszertív) kommunikáció,
  • konfliktuskezelés,
  • döntésképesség kiteljesedése,
  • kudarctűrő képesség elnyerése, 
  • új életminőség elérése,
  • túllendülni a kritikus helyzeteken,
  • hatékony és hosszútávú megoldást találni az adott problémára.

A módszer:

A túlzás egyfajta abszurd,  “nonszensz-játék”, és az emberi kapcsolatok normalizálását hivatott szolgálni.

Képes arra, amire sok hagyományos módszer nem alkalmas: segít megszelídíteni a bennünk alattomosan munkálkodó félelmeket, aggodalmakat, kételyeket, bizonytalanságokat stb. Leginkább ott fejti ki leglátványosabban a hatását, ahol a félelem tárgya olyannyira ijesztő számunkra, hogy hallani sem akarunk róla. 

Különösen hatékony még konfliktusos helyzet kezelésére. A nevetségességig eltúlzott szituáció lehetővé teszi, hogy az adott pillanatban a nevetésen keresztül képesek legyünk kiadni magunkból a felgyülemlett feszültséget és frusztrációt, ezáltal a jövőben kívülről is rá tudjunk tekinteni arra az adott problémakörre, ami gyakran feszültséget generál bennünk vagy frusztrál minket.

  • Egyénre szabott
  • Célzott (a probléma dologi vagy egyénből eredő okát tárja fel)
  • Intenzív (gondolkodást és cselekvést serkentő hatású akár egy alkalom után)
  • Megoldás fókuszú (gátló szokások, függőségek) - ide nem értve a szerfüggőség!
  • Provokatív (de nem sértő)
  • Humorral és/vagy (ön)iróniával kevert (de nem gúnyolódó és/vagy önsértő)
  • Érzelmeket felszabadító (öröm, bánat, veszteség, gyász, szégyen, düh, sértettség, féltékenység stb.)
  • Gátakat feloldó (elakadás, fixáció, önbizalomhiány, önértékelés és önbecsülés stb.)
  • Kritikus - önkritikus gondolkodást előhívó (döntést segítő)
  • Érzékenyítő (nyitottság, érzelmi intelligencia, (ön)elfogadás, tolerancia, kölcsönösség, kapcsolódás stb.), és
  • kivétel nélkül mindenkinél *biztonságosan alkalmazható.